A les 17.00 hores a la seu de l’ajuntament de Terrassa
Presents l’alcalde Sr. Jordi Ballart i Regidora de la Gent Gran Monica Polo
Com qüestió prèvia i davant les noticies recollides a Mont Terrassa, es comenta el manifest presentat per Marea Blanca i els comitès d’empresa de Fundació assistencial Mutua de Terrassa, C.S.T. i Hospital de Sant Llàtzer . Amb la finalitat de conèixer els seus continguts i evitar que es pugues duplicar amb l’escrit que es presentarà en qualitat de Moció per la millora de l’Atenció Sanitaria al Pròxim Ple Municipal, i a petició d’antre altres del moviment de pensionistes i marea blanca amb el suport i recolzament d’altres entitats socials de la ciutat. Una vegada vist els continguts que son diferents i compatibles amb els que es proposaran, es comenta que serà presentat per la seva discussió al pròxim Ple Municipal.
Es fa saber per part dels representants de l’MPD de la necessitat de poder comptar amb una seu social que garanteixi el manteniment de la seva estructura logística i d’organització, cosa que va ser ben rebuda i entesa per els representants municipals quedant pendent de solució i espera’n que sigui positiva i atesa la nostre petició
Un dels punts i motiu de la reunió era conèixer la incidència i repercussió que ha tingut la creació d l’Oficina d’informació a la Gent Gran que es va posar en marxa el dia 15 d’octubre del 2020 al Complex dels Telers impulsada per l’MPD el dia 05/03/2020 presentant una proposta de “Servei Municipal d’atenció als pensionistes de Terrassa” en la primera reunió de la Comissió mixta de la Gent Gran.
Es va fer una valoració positiva del primer mes de funcionament ja que ha estat utilitzat per 556 persones tan de forma presencial com telefònicament i per e-mail i tenint en compte que sols porta un mes en funcionament . en un principi estava previst que la dotació personal fos de un sol treballador ,però s.’ens informa que s’ ampliat amb un altre mes. Las peticions han estat mol variades, demanar informació general o relacionada amb els serveis socials , informació especifica en matèria de pensions o demanar cites prèvies a diferents organismes oficials.
Es reitera que des del’MPD entenem que el Servei ha de ser estes als Barris , o sigui, apropar-lo a la ciutadania a traves dels Centres Cívics amb un horari i dia concret a cada barri .i això podrà ser la culminació del projecte presentat al seu dia per l’MPD com un servei integral d’atenció al pensionista.
Es va fer una proposta o petició en relació al S.A.D. , Servei d’atenció domiciliaria, denuncia’n la precarietat del servei per manca de coneixements o tracte inadequat als usuaris entenen que al tractar-se de un servei privat contractat prima mes el benefici empresarial que la qualitat del servei que deuria ser mes professionalitzat i ben remunerat . Es parla de la possibilitat de revertir el servei a públic o sigui una municipalització del servei cosa que es rep amb bona predisposició.
També es denuncia i es parla de que la gent gran te molts problemes amb les entitats financeres per manca d’atenció personal i el risc que pateixen els dies de cobro de les pensions al estar concentrats en unes hores determinades el us del servei de caixa, així també es denuncia el fet de que les entitats financeres cobrin comissions la gent gran per fer us del servei de caixa per treure diners en efectiu . Tot això podria ser diferent amb l’existència de una Banca Publica . Se’ns planteixa la possibilitat de ser-hi presents a una possible reunió amb les entitats bancàries i nosaltres ens oferim a participar a aquesta reunió.
Finalitzada la reunió es valora positivament la bona predisposició oferides per els representats municipals vers els problemes que es plantegen en favor de la gent gran i en espera de que siguin ateses las nostres peticions .
“Gobierne quien gobierne las pensiones se defienden”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario